Utrzymanie klienta jest tańsze niż jego pozyskanie. Wiedzą to zarówno duże firmy jak i mniejsze przedsiębiorstwa. W niektórych firmach koszt pozyskania nowego klienta jest nawet 10-krotnie wyższy niż utrzymanie tego, który już został pozyskany.
Zaskakujące jest to, że 87% osób obsługujących klientów uważa, że robią to świetnie, jednak tylko 7% klientów się z tym zgadza.
Czas to zmienić!
Coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje więc w profesjonalną obsługę Klienta, tworząc działy obsługi, infolinie, czaty lub punkty, w których Klient może uzyskać pomoc.
Dzisiaj podstawę profesjonalnej obsługi klienta stanowi znajomość narzędzi komunikacyjnych, psychologii sprzedaży, oraz znajomość najczęstszych problemów klienta w danej branży.
O ile nie jestem w stanie poznać wyzwań Twojego Klienta związanych z Twoim produktem, czy usługą, to z całą pewnością na szkoleniach z obsługi Klienta pomagam Ci zrozumieć Klienta, odpowiedzieć na jego potrzeby i utrzymać go.
Przedsiębiorstwa bowiem istnieją dzisiaj właśnie dzięki UTRZYMANIU klientów. Profesjonalne budowanie wartościowej relacji z klientem doprowadza to tego, że firmy z łatwością mogą wprowadzić strategie dosprzedaży takie jak cross-selling i up- selling.
Dzięki doskonałemu zrozumieniu potrzeb swojego Klienta, będziesz w stanie dostarczyć mu kolejne wartościowe rozwiązania.
Jeśli chcesz zdecydować się na szkolenie z obsługi klienta, to sprawdź nadchodzące szkolenia, albo skontaktuj się ze mną w sprawie szkolenia z obsługi klienta dla Twojej firmy.