Blog

Elżbieta Sawczuk

Maj 04, 2019

JAK SOBIE RADZIĆ , KIEDY KLIENT MÓWI: “PROSZĘ MI WYSŁAĆ OFERTĘ NA EMAIL”?

5 błędów, które popełniasz kiedy Klient mówi: “Proszę mi wysłać ofertę na email”

 

Najprawdopodobniej coś poszło nie tak, skoro Klient bez rozmowy z Tobą chce od Ciebie ofertę.

 

Zdaniem: „proszę mi podesłać ofertę na email” albo spuszcza Cię na drzewo, albo w wyjątkowych przypadkach rzuci okiem na to co mu wysłałeś, wypatrując jedynie ceny 😊

Zbyt dużo razy Twoje oferty kończą się nie odbieraniem przez klienta telefonu?

Upewnij się, że nie popełniasz tych 5 błędów!

 

BŁĄD 1.

Wysyłasz taką samą ofertę każdemu.

 

Klient musi poczuć się wyjątkowo. Nawet jeśli Twoja oferta jest konkretna, to niech chociaż będzie zatytułowana specjalnie, albo będzie zawierała zwroty kierowane tylko do Twojego Klienta. Nawet to, że masz setki klientów każdego dnia nie daje Ci wymówki do braku personalizacji wysyłanej oferty.

 

BŁĄD 2.

Nie pytasz, co ma zawierać oferta.

 

Powiedz Klientowi:

„Bardzo chętnie podeślę Panu ofertę, jednak z uwagi na szacunek do Pana czasu,

proszę mi powiedzieć jakie elementy/co jest najważniejsze dla Pana w wyborze takiej usługi”

 

Albo

„Panie Janie, moja oferta może mieć 80 stron, jednak wiem, że większość z tych rzeczy zupełnie nie będzie dla Pana istotne.

Proszę mi powiedzieć na czym Panu zależy, a wyślę tylko to, co będzie w tej ofercie istotne”

 

BŁĄD 3.

Nie umawiasz się na omówienie oferty.

 

Ogromna ilość handlowców wysyła ofertę i mówi: „proszę przejrzeć i dać znać, jeśli Pan będzie zainteresowany”.

Pamiętam jedną z pierwszych rad, jakie usłyszałam, zaczynając 14 lat temu pracować w sprzedaży: Jeśli Klient nie może zapisać kontaktu z Tobą w kalendarzu, to nie jesteś umówiona 😊

Dlatego do dzisiaj pilnuję umówienia się na konkretny dzień i godzinę tak, żeby móc dokładnie o tej porze skontaktować się z Klientem.

 

BŁĄD 4.

Zostawiasz kontakt po stronie Klienta.

 

Nawet kiedy klient mówi, że sam się z Tobą skontaktuje, możesz powiedzieć:

„- Oczywiście. Podam Panu swój numer tak, by mógł Pan zadzwonić do mnie bezpośrednio.

Do kiedy planuje Pan się ze mną skontaktować?

– Do końca tygodnia.

– W takim razie przypomnę  w piątek o naszym kontakcie :)”

 

BŁĄD 5.

Nie mówisz, o czym będzie kolejna rozmowa po przesłaniu oferty.

 

Klient zapada się pod ziemię i nie odbiera od Ciebie telefonu, bo nie wie, o czym będzie z Tobą rozmawiał. Burzy się jego poczucie bezpieczeństwa i woli nie odebrać telefonu niż narażać się na nieznane.

Dlatego powiedz Klientowi, o czym będziecie rozmawiać jak przejrzy ofertę.

„Panie Janie, proszę przejrzeć to co Panu wysłałam i zanotować sobie na kartce pytania, które się podczas lektury nasuną. Umówimy się zaraz na rozmowę po to, żeby mógł mi Pan te pytania zadać.

Proszę szczególną uwagę zwrócić na…. i przy okazji zdecydować o….”

_____________________

Zrób wszystko co w Twojej mocy, żeby więcej nie popełniać tych błędów.

Jeśli chcesz, żebym nauczyła Twój zespół jak pracować z takimi tematami, skontaktuj się ze mną i wypełnij formularz na tej stronie.

Zobacz też artykuł o tym jak radzić sobie z obiekcjami klientów.

Zostaw komentarz