NETWORKING – 5 RAD JAK ZACZĄĆ

 

Zanim zaczniesz przygodę z networkingiem zastanów się dobrze CO i dla KOGO możesz zrobić. Żadna rozdana wizytówka, bez odpowiedniej „oprawy” nie spełni swojego zadania.

 

1. Zacznij od portali społecznościowych.  Facebook, LinkedIn, Instagram i wiele innych dają możliwość publikowania treści związanych z Twoją działalnością.

 

2. Wykorzystaj dotychczasowe znajomości. Pamiętaj o tym, że Twoi znajomi i rodzina mogą potrzebować Twoich usług. Jeśli nie dziś – to za jakich czas.

 

3. Idź tam, gdzie przebywają Twoi potencjalni Klienci. Chodzą  na eventy motywacyjne? Do Klubów Biznesu w Twoim mieście? Na targi branżowe? A może po prostu do teatru czy na wystawy? Znajdź sposób na rozpoczęcie konwersacji i rozmowę o wspólnych pasjach.

 

4. Asystuj przy szkoleniach i różnych wydarzeniach. Wolontariat nie jest dla Ciebie? Nie przynosi korzyści? Nic bardziej mylnego. Podczas takich wydarzeń poznajesz wyjątkowo dużo ludzi. Oni też gdzieś pracują, czegoś szukają, czegoś potrzebują. Lub zwyczajnie mogą Cię komuś polecić.

 

5. Chodź na spotkania networkingowe. To miejsca, gdzie wielu ludzi przychodzi w takim samym celu jak Ty. Pamiętaj więc o ważnej zasadzie: mów o sobie i o tym co możesz zrobić dla innych, ale też z uwagą słuchaj, co inni mogą zrobić dla Ciebie.

 

Pamiętaj o jednym!

Networking to nic innego jak poznawanie innych ludzi. Rozmowa z nimi i budowanie relacji.

Gdziekolwiek idziesz ustal sobie cel porozmawiania z kilkoma osobami i konsekwentnie go realizuj. To pomoże Ci z luźnych, nic nie wnoszących do Twojego biznesu pogawędek, zbudować fantastyczną sieć kontaktów 🙂

  • Kasia

    Networking to bardzo fajny sposób na budowanie relacji z klientami, portale społecznościowe i spotkania networkingowe są idealnymi miejscami na przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów.

  • Klaudia Kałążna

    Dla mnie anhbardziej działa LinkedIn i spotkania branżowe. WIelu wspaniałych ludzi poznałam także przy oakzji wspomnianych przez Ciebie akcji wolontariackich. Ważne, by iśc na spotkania netowrkingowe właśnie w celu budowania realcji, a nie tylko “wciskania” wizytówek i “łapania” klientów.